Ερυθρού Σταυρού 1, Καβάλα
2513010822
6973750669
Menu
Close

Ο κίνδυνος της υδρολίσθησης – Πρόληψη και αντιμετώπιση

Ο κίνδυνος της υδρολίσθησης – Πρόληψη και αντιμετώπιση

Η υδρολίσθηση είναι ένα επικίνδυνο φαινόμενο που μπορεί να συμβεί σε κάθε αυτοκίνητο, το οποίο ουσιαστικά μένει ανεξέλεγκτο ακόμα και αν εφοδιάζεται με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Το φαινόμενο της υδρολίσθησης δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο αλλά αφορά στην κατάσταση του πέλματος και την χάραξη των ελαστικών. Ακόμα και ένα φιλμ νερού 10 χιλιοστών στο δρόμο είναι ικανό να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός πορείας, ειδικά σε στροφή και όταν η κλίση του δρόμου δεν είναι σωστή.

3_conti-aquaplanning_1-6mm_profiltiefe                                      

Όταν οδηγούμε σε βρεγμένο δρόμο, οι αυλακώσεις του ελαστικού απομακρύνουν το νερό που υπάρχει μεταξύ του πέλματος και του οδοστρώματος, ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσφυση. Αν όμως η ταχύτητα του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την ποσότητα του νερού στο δρόμο ξεπεράσει τις αποχετευτικές δυνατότητες του ελαστικού, τότε παρεμβάλλεται ένα λεπτό στρώμα νερού ανάμεσα στο ελαστικό και το δρόμο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γλιστρά με μηδενική πρόσφυση. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται υδρολίσθηση.

728px-stop-hydroplaning-step-7-version-2

 

Πολλοί ίσως έχετε παρατηρήσει κινούμενοι σε ευθεία με λιμνάζοντα νερά ότι ξαφνικά το τιμόνι χάνει την αίσθηση του και το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να πλανάρει. Όταν το ελαστικό είναι καινούργιο και το πέλμα του είναι βαθύ, το φαινόμενο αυτό γίνεται λιγότερο αισθητό, καθώς το λάστιχο μπορεί και διώχνει το νερό. Όταν όμως το ελαστικό είναι φθαρμένο και οι αυλακώσεις του έχουν γίνει σχεδόν λείες, τότε πατάει πάνω από το νερό και δεν έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.

article-kosketuspinta-katoaa-en

Μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση του φαινομένου της υδρολίσθησης κατά την οδήγηση σε υγρό οδόστρωμα

1739237_orig

  • Έλεγχος του βάθους πέλματος των ελαστικών. Πρέπει να γνωρίζετε ότι όσο το βάθος πέλματος είναι στα όρια που ορίζει ο κατασκευαστής τότε το ελαστικό μπορεί να απομακρύνει το φιλμ νερού από τις αυλακώσεις.
  • Τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών. Όσο μικρότερη είναι η πίεση των ελαστικών τόσο πιο εύκολο τόσο λιγότερη επαφή θα έχει με το οδόστρωμα αν διασχίσετε λιμνάζοντα νερά.
  • Η οδήγηση σε υγρό οδόστρωμα χρειάζεται πλήρη συγκέντρωση και να διατηρείται πάντα η σωστή απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα
  • Κινούμαστε πιο αργά σε βρεγμένο δρόμο, απ’ ότι συνηθίζουμε σε στεγνό.

Τι κάνουμε σε περίπτωση υδρολίσθησης:

rainsport_3_5

• Κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία.
• Δε φρενάρουμε απότομα, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας του ελέγχου.
• Αφήνουμε το γκάζι προοδευτικά, για να μειώσουμε την ταχύτητα του οχήματος.
• Αναμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους.

aquaplan

Το βίντεο που θα δείτε παρακάτω εξηγεί με πολύ απλό τρόπο τι ακριβώς συμβαίνει στην υδρολίσθηση και πως ελέγχεται ένα ίδιο αυτοκίνητο με ίδια ελαστικά, καινούργια και φθαρμένα. Μάλιστα οι συνθήκες είναι ιδανικές και ελεγχόμενες, ωστόσο φαίνεται ξεκάθαρα ότι στην πρώτη περίπτωση με τα καινούργια λάστιχα το αυτοκίνητο ελέγχεται μέσω του τιμονιού, ενώ με τα φθαρμένα όσο και να στρίβει ο οδηγός το τιμόνι το αυτοκίνητο πάει ευθεία.